Niezbędne jest też rozważenie konkurencji danego klienta, jak również zapoznanie się z jego profilem działalności a także analiza rynku, dzięki czemu będziemy mogli przystąpić do opracowywania wstępnych koncepcji logotypu. Powinno się podkreślić, że agencje reklamowe przedstawiają klientom zazwyczaj kilka projektów, tak by miał on wybór, a zatem mógł zdecydować się na jeden wariant, który najbardziej mu odpowiada. Po zaakceptowaniu wyboru przez zleceniodawcę następuje jeszcze wprowadzenie ewentualnych poprawek, które mogą dotyczyć przykładowo szaty graficznej. Warto mieć na uwadze o tym, że projektowanie zn aków logo powinno być oparte na gruntownej wiedzy marketingowej, jak także graficznej. Logotypy przygotowywane są w programach graficznych, zazwyczaj są to programy do grafiki wektorowej, które umożliwiają tworzenie różnorakich wersji tego samego logotypu. Ważnym elementem akcji reklamowych jest również księga znaku, czyli ranking wszystkich z wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Źródło informacji: tworzenie logotypu.